Speculoos
Vi udviklede en strategi samt et kampagnewebsite for Speculoos’ indtrængen på det danske marked. Speculoos er et hollandsk firma, som producerer bla. småkager og spreads.
Vi så muligheden for at få et nyt morgenmadsprodukt til Danmark og dermed udvide markedet.
Logoudvikling og andre designs
Speculoos logo
Designet er inspireret af producenten Lotus Biscoffs designmanual. Vi har brugt samme farver og fonte for at gøre vores design genkendeligt for forbrugeren.
Til logoet har vi brugt den hollandske fugl fuuten, som er designede sammen med sin unge, da produktet vil henvende sig især til børnefamilier.


Nyt logo på produktet
Dette vil være en udgave af et glas Speculoos på det danske marked.
Displaystand
Efter en målgruppeanalyse og segmentering, planlagde vi en markedsføring med bla. en displaystand til supermarkeder, som skulle være indgangsvinklen til forbrugerne.

Screenshots af website, Speculoos' user journey, samt eksempel på nyhedsbrev




Min rolle i projektet
Ide- og Konceptudvikling, designudvikling, målgruppeanalyse,
marketingsanalyse og planlægning, SEO,
virksomhedsanalyse.
Teamkredit:
Camilla Skovgård
Annemette Søgård Hansen
Jane Gravers Jacobsen